maandag 11 mei 2009


Beste Teundroeb.
Onder deze naam ken ik je, dus zal ik je maar zo blijven noemen.
Ik heb je boekje uit. Ik vind het zeer herkenbaar, zoals je het opschrijft herken ik je: vriendelijk, zachtaardig, met humor, betrokken.
Je praat ongeveer op dezelfde manier.
In het boek zijn poëtische toevoegingen terug te vinden van grote schoonheid.
Tevens is het rauw, onverhuld, realistisch, verdrietig, vertederend en overal loopt een dharma draad doorheen.
Voor ons, bewoners van samsara, is het ook zeer onthullend. De laatste fase is niet voor iedereen even fraai, niet elke mens gaat als een nachtkaars uit of wordt middenin een levensgebeurtenis abrupt gestopt door de dood. Het is ook een verhaal van poep en pies, van verdriet en angst,m van vertedering, opluchting en moed. De diep integere en respectvolle manier waarop je er bent voor mensen in de laatste levensfase , prachtig.
Mooi vind ik ook je duidelijke dharma band, alsook je toewijding aan de Lama.
Samenvattend ben ik blij dat ik het boekej in mijn bezit heb, ik zal er af en toe nog eens een blik in slaan op momenten dat somberheid over de vergankelijkheid en het lijden bezit van me heeft genomen.
Op die manier kan ik af en toe al eens een beetje thuiskomen.
Met dharma groeten, Henk van Kalken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten